Pentru a predica bine nu este suficient sa stapanesti subiectul, trebuie ca si subiectul sa puna stapanire pe tine!-ANONIM

miercuri, 23 mai 2012


Bucuria filipenilor

1. Bucuria ca exprimare a credintei
   -    ,,Şi sînt încredinţat şi ştiu că voi rămînea şi voi trăi cu voi   
          toţi, pentru înaintarea şi bucuria credinţei voastre;” (1:25)
   -      ,,…bucuraţi-vă în Domnul…” (3:1, 4:4)

2. Bucuria rugaciunii
        -    ,,În toate rugăciunile mele mă rog pentru voi toţi, cu 
              bucurie pentru partea, pe care o luaţi la Evanghelie, din 
              cea dintîi zi pînă acum…” (1:4-5)

3. Bucuria legaturii si dragostei fratesti 
        -  ,,… gîndesc astfel despre voi toţi, fiindcă vă port în inima 
          mea, întrucît, […] voi sînteţi toţi părtaşi aceluiaş har…”
              (1:7) 
        -  ,,… faceţi-mi bucuria deplină, şi aveţi o simţire, o dragoste,
           un suflet şi un gînd…” (2:2) 
        - ,,…Primiţi -l deci în Domnul, cu toată bucuria …” (2:29) 
        -,,…prea iubiţii şi mult doriţii mei fraţi, bucuria şi cununa mea 
               …” (4:1) 
        - ,,…Am avut o mare bucurie în Domnul, că, însfîrşit, aţi putut
            să vă înoiţi iarăş simţimintele voastre faţă de mine…” (4:10)

4. Bucuria implinirii misiunii (satisfactia profesionala) 
         -  ,,… bucurie pentru partea, pe care o luaţi la Evanghelie, 
               din cea dintîi zi pînă acum…” (1:5) 
         - ,,…Ce ne pasă? Oricum: fie de ochii lumii, fie din toată 
             inima, Hristos este propovăduit. Eu mă bucur de lucrul 
             acesta şi mă voi bucura….” (1:18)

5. Bucuria sacrificiului 2:17-18 
         -  ,,Şi chiar dacă va trebui să fiu turnat ca o jertfă de băutură 
          peste jertfa şi slujba credinţei voastre, eu mă bucur şi mă 
          bucur cu voi toţi. Tot aşa şi voi, bucuraţi-vă, şi bucuraţi-vă 
          împreună cu mine.” (2:17-18)

6. Bucuria mantuirii 1:19 
         -  ,,…eu mă bucur de lucrul acesta şi mă voi bucura. Căci ştiu
             că lucrul acesta se va întoarce spre mîntuirea mea prin 
             rugăciunile voastre şi prin ajutorul Duhului lui Isus 
             Hristos.” (1:18-19)


 Sergiu Tofanel

Niciun comentariu: